Nejvyšší správní soud svým rozsudkem definitivně potvrdil rozhodnutí, kterým Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) udělil sankci ve výši 1,4 mil. Kč za šíření obchodních sdělení.
Podle ÚOOÚ „odpovědnost za šíření obchodních sdělení nese kromě samotného rozesílatele i ten, kdo takovou rozesílku ve svůj prospěch inicioval“. Iniciováním se v tomto případě rozumí jakákoli forma pokynu od objednávky přes příkaz až po využívání digitálních nástrojů jako affiliate nebo lead marketing.
Bez ohledu na to, zda firma šíření obchodních sdělení provádí, nebo zadává, musí si ověřit, jestli adresáti udělili pro zasílání obchodních sdělení platný souhlas. Jedině pak je rozesílka v souladu se zákonem.
Mohlo by vás také zajímat:
Úřad pro kyberbezpečnost varuje před novými podvody – správci jsou povinni reagovat
Telemarketing v kontextu novely zákona o elektronických komunikacích
Výroční zpráva Úřadu pro ochranu osobních údajů za rok 2021 – výběr zajímavostí